آزمون آنلاین کارشناسی خودرو یک راه حل جالب و ساده می باشد تا شما با میزان اطلاعات خود در زمینه کارشناسی خودرو آشنا شوید. سوالات این آزمون توسط اساتید کارشناسی خودرو دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده است. پس از انجام آزمون با توجه به نمره دریافتی خود می توانید جهت شرکت در دوره های آموزشی اقدام نمایید.
آزمون کارشناسی خودرو
۰ از ۱۰ سوالات تکمیل شده است .
پرسش و پاسخ:
- ۱
- ۲
- ۳
- ۴
- ۵
- ۶
- ۷
- ۸
- ۹
- ۱۰
اطلاعات
آزمون کارشناسی شامل ۱۰ سوال و مدت زمان پاسخگویی ۱۵ دقیقه می باشد.
توجه داشته باشید که برای شرکت در آزمون حتما باید قبلا در سایت ثبت نام کرده باشید.
شما باید یک عدد مشخص وارد کنید |
در حال حاضر آزمون را تکمیل کرده اید . شما نمیتوانید دوباره شروع کنید.
آزمون در حال بارگذاری است
شما برای اجرای آزمون باید عضو شده باشید یا وارد پنل کاربری شوید
شما برای شروع این آزمون باید آزمون های مشخص شده را تکمیل نمائید :
" آزمون کارشناسی خودرو " سپاس از اینکه تا پایان با ما همراه بودید
شما به ۰ سوال از ۱۰ سوال بدرستی جواب دادید
وقت شما:
زمان سپری شده است
-
دسته بندی نشده
پاسخ های انتخابی : ۰
تعداد سوالات صحیح: ۰ و امتیاز شما ۰
تعداد سوالات غلط : ۰ و نمره منفی ۰
- ۱
- ۲
- ۳
- ۴
- ۵
- ۶
- ۷
- ۸
- ۹
- ۱۰
- پاسخ داده شده
- مرور
-
سوال ۱ از ۱۰
۱. سوال
در خصوص وضعیت لولای درها ی خودرو نظر کدام کارشناس صحیح است .
کارشناس اول : در برخی از خودروها پس از رنگ کامل اتاق ، کلیه درها از پین لولا جداشده و پس از مونتاِژ اجزا مجددا با پین جدید ، بدون رنگ ، درها روی اتاق نصب می شوند.
کارشناس دوم : در برخی از خودروها پس از رنگ کامل اتاق ، فقط درهای جلو از ناحیه پیچهای اتصال لولا به در جداشده و پس از مونتاِژ اجزا مجددا با پیچهای جدید بدون رنگ ، درها روی اتاق نصب می شوند. -
سوال ۲ از ۱۰
۲. سوال
نظر کدام کارشناس در خصوص رنگ ED اتاق خودرو صحیح است .
کارشناس اول: رنگ ED فقط روی سطوح خارجی خودرو قرار می گیرد.
کارشناس دوم : رنگ ED بین سطح تماس لولای درها و ستون ها قرار نمی گیرد. -
سوال ۳ از ۱۰
۳. سوال
نظر کدام کارشناس در خصوص ضخامت رنگ محوطه موتور و داخل درب موتور صحیح است .
کارشناس اول : عموما ضخامت رنگ این نواحی از مجموع ضخامت رنگ ED و رنگ آستر و حدودا نصف ضخامت رنگ رویه خودرو است .
کارشناس دوم : عموما ضخامت رنگ این نواحی برابر ناحیه داخل محوطه صندوق و داخل درصندوق عقب می باشد. -
سوال ۴ از ۱۰
۴. سوال
– نظر کدام کارشناس در خصوص بکارگیری ابزارهای تشخیص رنگ خودرو صحیح است .
کارشناس اول : استفاده از ابزارهای مانند ضخامت سنج و مگنت کارشناس را از هرگونه خطا در تشخیص مبرا می کند.
کارشناس دوم : صرف اتکا به عملکرد ضخامت سنج و مگنت می تواند کارشناس را به نظراشتباه سوق دهد. -
سوال ۵ از ۱۰
۵. سوال
کدام نظر کارشناسان در خصوص وضعیت رنگ لای دریهای خودرو صحیح است.
کارشناس اول: در صورت متالیک بودن رنگ ، لای دریها فاقد پوشش کیلر می باشند.
کارشناس دوم : عموما ضخامت رنگ لای دریها با ضخامت رنگ سطوح دیگر برابر است . -
سوال ۶ از ۱۰
۶. سوال
در بخشی از رنگ خودرو فقط فام یا درخشندگی رنگ متفاوت است وسایر مشخصات دیگر رنگ یکسان و مغایرتی ندارد ، نظر کدام کارشناس در این خصوص صحیح است.
کارشناس اول : اصلاح جزئی رنگ (آبرنگ) در آن موضع صورت گرفته .
کارشناس دوم : احتمالا پولیش موضعی صورت گرفته است. -
سوال ۷ از ۱۰
۷. سوال
نظر کدام کارشناس در وجود علائم تصادف شدید از جلو سمت راست (سمت شاگرد) خودرو صحیح است.
کارشناس اول: فقط وجود ترک در مومکاری محوطه موتور ناحیه سینی کابین سرنشینان و شاسی کشی از ناحیه دیاق سپر جلو سمت راست
کارشناس دوم : شاسی کشی از جلو دیاق سپر سمت چپ و راست ، شاسی کشی از پشت چرخ جلو سمت راست ،ترک یا شکست در مومهای محوطه موتور -
سوال ۸ از ۱۰
۸. سوال
نظر کدام کارشناس در خصوص کنترل مایع خنک کاری موتور صحیح است .
کارشناس اول : وجود رسوبات قهوه ای رنگ داخل رادیاتور نشانه نشتی روغن به مایع خنک کاری است.
کارشناس دوم : باد کردن شیلنگهای رادیاتور یکی از نشانه های زدن کمپرس داخل رادیاتور و سوختن واشر سرسیلندر است. -
سوال ۹ از ۱۰
۹. سوال
در کنترل صحت عملکرد و سلامت گیربکس دستی خودروی نظر کدام کارشناس صحیح است .
کارشناس اول : با شنیدن صدای غیر عادی در روشن بودن موتور خودرو در وضعیت خلاص گیربکس و قطع صدا با گرفتن کامل پدال کلاچ ، خرابی گیربکس قطعی است.
کارشناس دوم : چنانچه در وضعیت روشن بودن موتور و توقف خودرو با گرفتن پدال کلاچ صدا غیر عادی از خودرو شنیده شود دستگاه گیربکس معیوب است . -
سوال ۱۰ از ۱۰
۱۰. سوال
نظر کدام کارشناس در خصوص سلامت کاتالسیت اگزوز صحیح است .
کارشناس اول : تغیرات ولتاژ سنسور اکسیژن دوم ( پایین) تقریبا ثابت بین ۳/۰ الی ۴/۰ ولت است.
کارشناس دوم : تغییرات ولتاژ سنسور اکسیژن اول ( بالا) تقریبا ثابت بین ۷/۰ الی ۹/۰ ولت است .